logo Bank Spółdzielczy w Jarosławiu

Podszywanie się pod pracownika Banku (Vishing)

Voice Phishing  – oszustwo z wykorzystaniem połączenia telefonicznego.

Co kryje się za pojęciem Vishingiem?

Chcielibyśmy poinformować Państwa o coraz bardziej powszechnym zagrożeniu, znanym jako vishing, które może wpłynąć na bezpieczeństwo Państwa finansów. Vishing to technika wykorzystywana przez nieuczciwych aktorów, którzy podszywają się pod pracowników banku w celu wyłudzenia danych osobowych oraz środków finansowych.

Sposób działania oszustów:

Schemat ten opiera się na podszywaniu się przez oszustów pod pracowników naszej instytucji finansowej. Zwykle oszuści kontaktują się z Klientami za pomocą telefonu lub wiadomości SMS, podszywając się pod pracowników banku. W czasie rozmowy oszuści mogą podać informacje na temat rzekomych transakcji, blokad kont czy sugestywnie zachęcać do instalacji dodatkowych aplikacji. Często starają się wytworzyć atmosferę pilnej potrzeby działania lub konieczności podjęcia szybkich decyzji, co może zdezorientować Klientów.

Zalecenia dla naszych Klientów:

Aby ustrzec się przed vishingiem, zachęcamy do stosowania następujących praktyk bezpieczeństwa:

  1. Ostrożność z nieoczekiwanymi połączeniami: Jeśli otrzymają Państwo telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która prosi o udzielenie poufnych danych lub wzbudza to Państwa podejrzenia, zalecamy natychmiastowe zakończenie rozmowy Następnie sugerujemy skontaktowanie się z naszym bankiem za pośrednictwem oficjalnego numeru telefonu podanego na naszej stronie internetowej, w celu zweryfikowania tożsamości osoby dzwoniącej.

  2. Zachowanie  ostrożności w przy udzielania poufnych informacji. Pracownicy banku nigdy nie będą żądać udzielenia loginu, hasła, numeru karty kredytowej ani innych poufnych danych drogą telefoniczną lub poprzez wiadomości SMS.

  3. Weryfikacja numerów telefonów w przypadku otrzymania połączenia z nieznanego numeru. Zawsze warto sprawdzić autentyczność numeru za pomocą oficjalnych kanałów komunikacji banku, zanim udzielą Państwo jakichkolwiek informacji.

  4. Ostrożności w przypadku otrzymywania wiadomości SMS: Sugerujemy unikać klikania w linki lub pobierania załączników z podejrzanych wiadomości SMS. Bank nigdy nie prosi o potwierdzenie danych lub aktywację usług drogą SMS.

Pracownicy banku nigdy nie proszą o:

  • Login lub hasło do bankowości internetowej.
  • Instalację dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do waszych komputerów/telefonów.
  • Pełen numer karty i kod CVV.
  • Podanie kodu BLIK, wykonanie przelewu, wpłatę lub wypłatę pieniędzy w bankomacie lub oddziale banku.

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości co do autentyczności rozmowy, zawsze lepiej rozłączyć się i skontaktować z nami za pomocą numeru telefonu dostępnego na naszej stronie internetowej.

LOGOWANIE

Obsługa informatyczna:
pn. – pt. od 8:00 – 17:00
tel. 16 628 32 08,  tel. 695 002 358.

UWAGA

Szanowni Państwo

Informujemy, że w dniu 05.04.2024r. od godziny 22:00 do godziny 16:00 dnia 06.04.2024r. w związku z pracami serwisowymi bankowość internetowa, aplikacja BSGo oraz usługi szybkich przelewów ExpressElixir, Paybynet i Blik nie będą dostępne. 
Dodatkowo w dniu 06.04.2024 usługa ExpressElixir oraz przelewów BLIK na telefon będzie niedostępna do godziny 00:00 

Za utrudnienia przepraszamy.