Zaloguj

Oszustwo z wykorzystaniem połączenia telefonicznego

czyli Vishing (VOICE PHISHING) polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji
aby zdobyć zaufanie i wyłudzić od niej poufne dane.




 
  Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący
  może podać się za pracownika banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji aby usprawnić kontakt z Bankiem.

  Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające w celu w celu zapobiegnięcia dalszej utracie środków.





Jak się bronić?

  • Bank nigdy nie prosi o pełen login i hasło oraz pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy email. Zachowaj te dane dla siebie.
  • Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa – rozłącz się. 
  • Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń na numer kontaktowy.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. 

Chroń swoje dane!