logo Bank Spółdzielczy w Jarosławiu

Informacje związane z PSD2

Dyrektywa PSD2 otwiera erę otwartej bankowości – wprowadza przepisy wynikające z rozwoju usług płatniczych, pozwala wykorzystać dynamikę rozwoju technologicznego w zakresie płatności elektronicznych i mobilnych.
Daje także możliwość kreowania innowacyjnych produktów  finansowych. Jest  to możliwe dzięki wprowadzeniu nowego typu niezależnych usługodawców na rynku usług płatniczych określanych jako podmiot trzeci (Third Party Provider).
Jednostki te, działając w imieniu Klienta będą oferować nowe usługi w oparciu o informacje pozyskane z systemów bankowości elektronicznej.

Jeśli jesteś przedstawicielem TPP, przygotowujesz się do wprowadzenia nowych usług dla naszych Klientów – zapraszamy do współpracy.

1. DOKUMENTACJA INTERFEJSU SPECJALNEGO

Zgodnie z wymaganiami dyrektywy PSD2 przygotowaliśmy specjalny interfejs, umożliwiający dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji  uprawionym do tego podmiotom TPP.

Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.

1.1.Streszczenie dokumentacji technicznej interfejsu specjalnego

Wstęp

Prezentujemy Państwu interfejs API utworzony zgodnie z Dyrektywą usług płatniczych (PSD2), którego celem jest udostępnienie bezpiecznego i łatwego w użyciu zestawu usług finansowych udostępnianych przez Bank.
Prezentowany interfejs jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Związek Banków Polskich celem implementacji dyrektywy PSD2 na terenie Polski.

Interfejs API został zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS.
Interfejs udostępnia zestaw usług służących do uwierzytelniania, autoryzacji, zarządzania zgodami.

Implementacja zawiera usługi z domeny:

  • AIS (Account Information Service) – zestaw usług udostępniających informacje na temat rachunków Klienta,
  • PIS (Payment Initiation Service) – usługi umożliwiające inicjowanie płatności,
  • CAF (Confirmation of the Availability of Funds) – usługi potwierdzania dostępności na rachunku płatniczym Płatnika kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej.

Interfejs    udostępniony jest   dla   wszystkich    certyfikowanych   TPP  (Third   Party   Provider) – podmiotów uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.

Lista usług

AUTHAIS

CAF

PIS
authorizationCode
authorize
token
deleteConsent
getAccount
getAccounts
getHolds
getTransactionDetail
getTransactionsCancelled
getTransactionsDone
getTransactionsPending
getTransactionsRejected
getTransactionsScheduled
getConfirmationOfFundsbundle
cancelPayments
cancelRecurringPayment
domestic
EEA
getBundle
getPayment
getRecurringPayment
nonEEA
recurring
tax

 

1.2.Dokumentacja techniczna interfejsu specjalnego

Jeśli potrzebują Państwo dokumentacji technicznej prosimy o kontakt – wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia na adres mailowy: informatycy-bs.jaroslaw@bankbps.pl.
Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP bezpłatnie udostępnimy dokumentację techniczną interfejsu. Wzór zamówienia – w załączniku: TPP_Zamówienie.doc

 

2. Środowisko testowe Sandbox

Dla potrzeb TPP przygotowaliśmy i uruchomiliśmy specjalne środowisko testowe Sandbox. Odwzorowuje ono funkcjonalność bankowości elektronicznej dostępnej dla naszych Klientów. Dzięki temu już teraz mają Państwo możliwość  przeprowadzenia  testów integracji interfejsu  specjalnego z własnymi systemami.

Dostęp do środowiska testowego mogą mieć tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zamówienia na adres mailowy: informatycy-bs.jaroslaw@bankbps.pl. 
Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udostępnimy adres  Sandobox. Wzór zamówienia – w załączniku: TPP_Zamówienie.doc

 

3. Środowisko produkcyjne

Od dnia 07.06.2019 roku dla potrzeb TPP przygotowaliśmy i uruchomiliśmy środowisko produkcyjne dla interfejsu specjalnego.
Dostęp do srodowiska produkcyjnego znajduje się pod adresem: https://bsjaroslaw-psd2.cui.pl

4. INFORMACJE SERWISOWE

4.1. Zgłoszenia przeszkód w dostępności interfejsu

Zależy nam na dobrej współpracy i rozszerzeniu oferty dla naszych Klientów o innowacyjne, ułatwiające życie produkty finansowe. Dlatego też, jeśli w fazie testów integracyjnych napotkają Państwo na przeszkody – prosimy o przekazanie informacji. Dołożymy wszelkich starań, aby te problemy rozwiązać.

Wypełniony formularz zgłoszenia problemu proszę przesłać na adres mailowy: informatycy-bs.jaroslaw@bankbps.pl. Odpowiemy w najszybszym możliwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawień TPP.
Wzór zgłoszenia – w załączniku: TPP_Zgłoszenie problemu.doc

 

4.2. Przerwy serwisowe

Systemy bankowości elektronicznej, środowisko testowe Sandbox a od 14 września 2019 r. również docelowy interfejs produkcyjny wymagają cyklicznych prac serwisowych.
Wiążą się one z krótkim brakiem dostępu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na tej stronie z wyprzedzeniem.

5. RAPORTY

Na naszej stronie internetowej będziemy publikować kwartalne raporty wydajnościowe interfejsu specjalnego dla TPP i bankowości internetowej, z której korzystają nasi klienci.

Kwartalny raport wydajności

 

API PSD2

Bankowość Internetowa

Raport kwartał

Dostępność (%)

Niedostępność (%)Dostępność (%)Niedostępność (%)
14.02.2020r.-13.06.2020r.

99,34

0,66

99,36

0,64

16.06.2020r.-13.09.2020r.

99,57

0,43

99,52

0,48

14.09.2020r.-13.12.2020r.

99,76

0.24

99,76

0,24

14.03.2021r.-13.06.2021r.99,100,9099,490,51
14.06.2021r.-13.09.2021r.99,970,0399,970,03
14.09.2021r.-13.12.2021r.99,640,3699,640,36
14.12.2021r.-31-12-2021r.100,000,00100,000,00
01.01.2022r.-31.03.2022r.99,900,0999,900,09
01.04.2022r.-30.06.2022r.99,770,2399,770,23
01.07.2022r.-30.09.2022r.99,850,1599,850,15
01.10.2022r. -31.12.2022r.99,870,1399,870,13
01.01.2023r. – 31.03.2023r.99.370.6399.370.63
01.04.2023r – 30.06.2023r.99.930.0799.930.07
01.07.2023r. – 30.09.2023r.99.600.4099.600.40
01.10.2023r. – 31.12.2023r.99.940.0699.940.06

LOGOWANIE

Obsługa informatyczna:
pn. – pt. od 8:00 – 17:00
tel. 16 628 32 08,  tel. 695 002 358.

UWAGA

Szanowni Państwo

Informujemy, że w dniu 05.04.2024r. od godziny 22:00 do godziny 16:00 dnia 06.04.2024r. w związku z pracami serwisowymi bankowość internetowa, aplikacja BSGo oraz usługi szybkich przelewów ExpressElixir, Paybynet i Blik nie będą dostępne. 
Dodatkowo w dniu 06.04.2024 usługa ExpressElixir oraz przelewów BLIK na telefon będzie niedostępna do godziny 00:00 

Za utrudnienia przepraszamy.