Strona główna » Karty płatnicze » Płatności HCE

Nasze placówki

Bank Spółdzielczy w Jarosławiu
ul. Słowackiego 7, 37-500 Jarosław
tel.: 16 621 04 31, fax: 16 621 62 63

Bankomaty

Dowiedz się, co
zrobić w sytuacji
utraty dokumentów

Płatności HCE

A A A

Płatności HCE umożliwiają klientom szybkie i wygodne płacenie smartfonem z odpowiednią aplikacją w sposób analogiczny do płatności kartą zbliżeniową. Usługa ta jest bezpłatna i dotyczy wybranych kart debetowych. Aktualnie z tych płatności mogą korzystać wyłącznie klienci posiadający kartę Visa PayWave lub tzw. naklejkę zbliżeniową Visa PayWave. Planowane jest również udostępnienie płatności mobilnych dla kart debetowych Mastercard oraz kart Visa nie mających funkcji zbliżeniowych. W przypadku pojawienia się możliwości wykorzystania płatności mobilnych dla innych produktów kartowych będziemy o tym informować w komunikatach umieszczanych na stronie internetowej Banku. 

Po odpowiednim przygotowaniu smartfona, w celu dokonania transakcji wystarczy zbliżyć odblokowany telefon do terminala płatniczego i ew. jeżeli kwota przekracza limit dla płatności zbliżeniowych (powyżej 50 złotych) potwierdzić transakcję numerem PIN na terminalu POS. Podczas dokonywania płatności nie jest wymagane logowanie się do aplikacji mobilnej lub dostęp do Internetu pod warunkiem aktualności tokena. Token pobiera się podczas każdego zalogowania do aplikacji i ma ważność 10 operacji lub 10 dni (w zależności od tego co nastąpi wcześniej). Jeżeli będziemy wykonywać operację z nieaktualnym tokenem aplikacja zgłosi potrzebę zalogowania się i dostępu do internetu.

Podstawowe wymagania dla telefonu korzystającego z aplikacji Planet Mobile HCE Wallet:

  • oprogramowanie telefonu (wymagany system operacyjny) Android w wersji 4.4 lub wyższy;
  • dostęp do Internetu w technologii WiFi lub GSM (GPRS, HSPA, LTE lub inny zapewniający dostęp do sieci internet dla pobrania i konfiguracji aplikacji oraz pobierania czasowo działajacych tokenów);
  • moduł komunikacji zbliżeniowej w technologii NFC (Near Field Comunication).

Procedura aktywacji nowej karty w Aplikacji Planet Mobile HCE Wallet:

  1. Użytkownik powinien mieć uruchomiony w urządzeniu moduł komunikacji zbliżeniowej w technologii NFC.
  2. Użytkownik pobiera aktualną wersję aplikacji mobilnej Planet Mobile HCE Wallet ze sklepu Google Play (adres: https://play.google.com/store/apps/details?id=itcard.hce.wallet&hl=pl).
  3. Instaluje ją na swoim telefonie. Wykonuje proces rejestracji/konfiguracji aplikacji, w tym zdefiniowania hasła dostępu do aplikacji w trybie, w którym umożliwia mu to aplikacja (PIN lub wężyk). W trakcie konfiguracji użytkownik zostanie poproszony o przyłożenie swojej karty płatniczej, dla której ma być świadczona usługa płatności mobilnych do telefonu (aktualnie Visa PayWave). W przypadku problemów komunikacyjnych pomiędzy chipem karty a modułem NFC w telefonie, użytkownik wpisuje numer karty oraz datę ważności karty ręcznie. Aplikacja mobilna na podstawie danych karty, generuje kod aktywacyjny.
  4. Użytkownik dzwoni do Contact Center - numer telefonu 801 502 503 - wybiera przycisk 1 (posiadacz karty z Grupy BPS) i prosi o aktywację karty w usłudze HCE.
  5. Pracownik Contact Center zgodnie z procedurami Banku dokonuje weryfikacji użytkownika i potwierdza jego tożsamość. Po pozytywnej weryfikacji tożsamości użytkownika, pracownik Contact Center prosi o podanie kodu aktywacyjnego.
  6. Użytkownik podaje kod aktywacyjny wygenerowany w aplikacji mobilnej dla danej karty.
  7. Pracownik Contact Center podany przez Użytkownika kod, potwierdza/wprowadza do systemu zarządzającego aplikacją mobilną. Potwierdzenie/poprawne wprowadzenie kodu aktywuje na telefonie Użytkownika kartę.
  8. Od tej pory Użytkownik może dokonywać płatności zbliżeniowych przy wykorzystaniu telefonu i aplikacji mobilnej Planet Mobile HCE Wallet.
  9. Dodawanie kolejnych kart odbywa się w analogiczny sposób, uwzględniając kontakt z Contact Center celem przekazania nowego kodu aktywacyjnego.

Film instruktarzowy aplikacji Planet Mobile HCE: